فسفرپلیت

ساخت وبلاگ

فسفرپلیت نمایشگر دنیای ناشناخته داخل دهان به دندانپزشک

بدن انسان قسمت های ناشناخته ای دارد پزشکان و متخصصان در این عرصه هرساله به اختراع تجهیزات جدید برای دست یابی به این ناشناخته می کنند. در عرصه دندانپزشکی ورود تجهیزات تصویر برداری مانند فسفرپلیت  و سایر تجهیزات مشابه به دندانپزشک کمک میکند تا انچه را که با چشم خود نمیتواند در داخل دهان ببیند در تصویر تهیه شده توسط این دستگاه ها مشاهده نماید. این تجهیزات در واقع اگاهی به دندانپزشک می دهند و ریسک کار انرا به میزان قابل توجهی کم می کنند.

در عرصه اختراع این تجهیزات سازندگان ان طی سالها ازمون و خطاهای بسیار داشته اند و در حال حاضر تجهیزاتشان جزو مهمترین و کاربردی ترین دستگاه ها در این عرصه است. در ابتدا نمونه های اولیه فسفرپلیت کیفیت تصویر مناسبی نداشت و چنودان مورد استقبال خریداراران قرار نگرفت ولی متخصصان تولید طی سالها این عیب دستگاه را برطرف نمودند و امروزه کیفیت تصویر ارائه شده به قدری خوب است که با تجهیزات مشابه این دستگاه برابری می کند.

دندانپزشک اولویت دارد تا تصویری واضح از داخل دهان داشته باشد تا بتواند به طور قطع نظر پزشکی خود را بدهد و درسترین راه درمان را اجرا نماید. تهیه این عکس توسط فسفرپلیت  بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. تصویری که توسط این دستگاه تهیه می شود در ابتدا بر روی پلیت به نمایش در می اید و سپس از طریق پلیت به صورت فایل به سیستم منتقل می شود. این پلیت ها قابلیت کاربرد چندین باره را دارند و اگر اسیبی نبینند تا 1000 با هم می توانند تصویر را بر روی خود ذخیره نمایند.

پاک کردن این تصاویر از روی این پلیت ها نیز کار ساده ای است و با هر بار که نور به انها تابیده می شود صفحه عاری از هرگونه تصویر می شود و مجدد قابل استفاده خواهد بود. این تصاویر به فایل های کامپیوتری تبدیل می شوند که دندانپزشک به راحتی می تواند انرا در سابقه بیمار ذخیره کند و هر زمان که نیاز داشت به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

یک دندانپزشک امروزه ریسک درمان را با تهیه این عکس توسط فسفرپلیت  به حداقل میزان ممکن می رساند. در گذشته در جراحی های دندان دندانپزشکان با مسائل پیش بینی نشده روبرو می شدند و در برخی مواقع به جای رفع مشکل بیمار موجب به وجود امدن مشکلات جدی تر می شدند و دلیل ان هم عدم اگاهی از وضعیت داخل دهان بیمار بوده است ولی با وجود این تصاویر تهیه شده ریسک این کار به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

اساس کار تجهیزات جدید پایین اوردن ریسک در درمان است و در واقع هوش مصنوعی به میان امده تا از بروز خطاهای انسانی جلوگیری نماید. وجود این تجهیزات در این عرصه به طرز قابل ملاحظه ای استرس کاری را برای دندانپزشکان کاهش می دهد وبا اطمینان خاطر بیشتری کار خود را به انجام میرسانند.

در زمان خرید تجهیزاتی مانند فسفرپلیت خرید بایداز برندهای معتبر و استاندارد انجام شود.در بازار تجهیزات دندانپزشکی اغلب این دسته از  محصولات استاندارد هستند وبنا به کیفیت خود کارایی بالایی هم دارند ولی بازهم نیاز است تا قبل از خرید خود تحقیقات اولیه را به دقت انجام دهید .کسب اطلاع امروزه بسیار ساده تر شده و میبینیم که سایت های به روز شده در فشای اینترنت کسب اطلاعات را برای مان چقدر سهل و اسان نموده اند.

 

 

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 39 تاريخ : دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت: 16:59

فسفرپلیت و سایرتجهیزات عکسبرداری بستری روشن در پروسه درمان ایجاد می کنند.

عکسبرداری از داخل بدن بسیار مهم و اساسی می باشد.در گذشته که تجهیزات تصویربرداری وجود نداشت بسیاری از بیماریها ناشناخته می ماندند و بسیاری از بیماران به دلیل اینکه پزشک شناخت درستی از بیماری نداشت جان خود را از دست می دادند.در زمینه دندانپزشکی نیز همین مشکل وجود داشت ولی با ظهور تجهیزات دندانپزشکی در این عرصه بسیاری از نامعلوم ها مشخص شدند. فسفرپلیت یکی از پرکاربردترین این تجهیزات در حوزه دندانپزشکی است.

این تجهیزات تصویر برداری دنیایی جدید رابه روی پزشکان باز کردند و گمراهی انهارا دردرمان از بین بردند.امروزه در هر بیماری پزشک و دندانپزشک می تواند عکس از داخل بدن مشاهده کند تا بتواند تشخیص درست تری بدهد و راه های درمان موثر را تجویز نماید. در دندانپزشکی هم به همین صورت است.دندانپزشک قبل از شروع پروسه درمانی بر روی بیمار ابتدا عکس از داخل دهان بیمار تهیه می نماید تا بتواند تشخیص نهایی و درست تری بدهد و درمان قطعی را بر روی بیمار اعمال کند.

فسفرپلیت یکی از تجهیزات عکسبرداری ساده و کاربردی است.کار با این دستگاه روان است و به اموزش های پیچیده خاصی نیاز ندارد. از این دستگاه در تعداد دفعات بالا می توان استفاده کرد زیرا پلیت های این دستگاه بعد از هر بار استفاده مجدد قابل استفاده خواهند بود و اطلاعاتی که بر روی ان ثبت شده به راحتی در معرض نور از بین می رود و پلیت خالی از هرگونه اطلاعاتی می شود و مجدد قابل استفاده برای ثبت تصاویر جدید خواهد بود.

علاوه بر فسفرپلیت سنسور RVG نیز این ویژگی را دارد و با عملکردی کمی متفاوت تر کار عکسبرداری از دهان را انجام می دهد.   این دستگاه ها همه کمک کننده در تشخیص و درمان هستند و امروزه شاهد ان هستیم که هر دکتر و دندانپزشکی در اغلب موارد قبل از مشاهده عکس از قسمت مشخص شده بیمار هیچ کاری انجام نمیدهد و بعد از مشاهده تصاویر تهیه شده می تواند به راحتی می تواند تشخیص دهد و کاری را که لازم است انجام دهد.عکسبرداری از دهان نیز ابهامات را از بین می برد قسمت هایی از دهان که با چشم قابل مشاهده نیست و برای دندانپزشک مبهم است به راحتی با این دستگاه ها قابل مشاهده خواهد شد .

هدف از به وجود امدن این تجهیزات همه و همه تشخیص درست است. فسفرپلیت و دیگر تجهیزات تصویربرداری راه درمان را هموارتر می کنند و ریسک را به میزان قابل توجهی کم می کنند. در گذشته دندانپزشکان با استرس بیشتری کار می کردند ان هم به دلیل مبهم بودن وضعیت بود. دندانپزشک هر چقدر هم تخصص و تبهر در کارش داشت بازهم ندیدن برخی قسمت ها او را با بحران روبرو می کرد و در روند درمانش مشکلات جدی به وجود می اورد ولی امروزه این ابهامات تا حد زیادی برطرف شده و دیگر شاهد اتفاقاتی که در گذشته رخ می داده نیستیم.

در واقع تجهیزات جدید در پزشکی و دندانپزشکی راحتی کار را بالا می برد و مانع از بروز خطا می شود. در واقع خطای انسانیهمیشه وجود دارد ودندانپزشک و پزشک هر چقدر هم در کار خود تخصص و تجربه داشته باشند در جایگاهی قرار می گیرند که ممکن است اشتباه کنند و این اشتباهات خطر جانی برای بیمارشان ایجاد می کند ولی تجهیزات جدید روز به روز هوشمند تر می شوند و مانع از بروز این خطاها می شوندو برخی از انها اطلاعات در اختیارپزشک می گذارند تا کار خود را به خوبی انجام دهد و برخی دیگر هوشمند هستند و جلوی بروز خطاهای انسانی را می گیرند.

دنیای تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی به سمت و سویی می رود که روزی شاهد کار کرد ربات های هوشمند به جای انسان در درمان بیماران خواهیم بود. فسفرپلیت و سایر تجهیزات نمونه هایی از این هوشمند سازی در عصر حاضر هستند ولی با این سرعتی که پیش می رود در سالهای نه چندان دور شاهد هوشمندسازی در عرصه پزشکی و دندانپزشکی خواهیم بود و دیگر انسان نقشی در درمان ندارد وهمه مراحل درمانی توسط ربابت های هوشمند با بالاترین دقت انجام می شود.

 

فسفرپلیت...
ما را در سایت فسفرپلیت دنبال می کنید

برچسب : فسفرپلیت, نویسنده : marzi phosforplatedental بازدید : 38 تاريخ : دوشنبه 12 خرداد 1399 ساعت: 18:17